به گزارش کیش نوین، در این جلسه كه با حضور رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش، معاونان و مدیران این سازمان، مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات، مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش و مسئولان نهادها، ادارات و سازمان های مستقر در جزیره کیش برگزار شد؛ چگونگی دست یابی به راهكارهای علمی، منطقی و مطلوب برای میزبانی هر چه بهتر از گردشگران نوروزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش در این جلسه با بیان این که نوروز امسال نیازمند برنامه ریزی جدی، مدون و تمهیدات مناسب برای میزبانی هر چه بهتر از گردشگران هستیم؛ تاکید کرد: بررسی نقاط ضعف و قوت عملکرد این ستاد در گذشته و الهام گرفتن از تجارب بینالمللی در میزبانی شایسته از گردشگران، راهگشا و فرصت مناسب برای بررسی چگونگی ارائه خدمات برتر و شایسته در حوزه گردشگری به مسافران نوروزی کیش است.
وی ادامه داد: برنامه ریزی، هماهنگی، تفکیک و مشخص نمودن وظایف، تعامل و همکاری اعضاء در میزبانی از گردشگران نوروزی و پیش بینی حوادث احتمالی، احتمال بروز بحران را به کمترین حد ممکن کاهش داده و در نتیجه رضایتمندی گردشگران را به همراه داشته و باعث خواهد شد که هر گردشگر با خاطره سازی مثبت و الگو سازی، جزیره کیش را ترک کند.
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی با اشاره به فرهنگ غنی راهنمایی و رانندگی در کیش و لزوم حفظ آن به عنوان الگوی برتر در کشور، خواستار مجهز کردن کیش به دوربینها کنترل ترافیک و تشدید رفتار های اصلاحی با رانندگان هنجار شکن شد.
رحیم سرهنگی با اشاره به لزوم همکاری و تعامل با مسئولان محلی بندر چارک در پذیرش گردشگران نوروزی و با ابراز خرسندی از بهره مندی بندر چارک از منافع اقتصادی حاصل از ورود گردشگر به کیش گفت: رونق اقتصادی جزیره کیش به چگونگی ارائه خدمات مناسب و شایسته به گردشگران بستگی دارد که ضامن رشد و بالندگی کیش است.
وی با اشاره به برگزاری جلسات جداگانه با شرکت آب و برق و شرکت آب و نیروی ماهتاب، بر لزوم افزایش تولید آب و برق توام با مصرف بهینه از سوی مشترکین در جزیره کیش تاکید کرد.
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی همچنین از شرکت عمران، آب و خدمات خواست به منظور جلوگیری از درهم ریختگی دیداری وعدم گسترش نماهای ناسازگار ساختمانی، در راستای نظم دهی به منظرشهری اقدامات لازم را انجام داده و به مالکان این ساختمانها ابلاغیه اصلاحی را صادر کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین بر لزوم بازسازی تابلوها، المان های شهری، نورپردازی سطح شهر و مرمت و ترمیم آسفالت خیابانها تاکید کرد و افزود: میزبانی شایسته و با شکوه از گردشگران وظیفه تک تک اعضا کمیته ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی و عدم رضایتمندی گردشگران خط قرمز عملکرد آنان است.
سرهنگی با اشاره به همزمانی نوروز ۱۴۰3 با ماه مبارک رمضان خواستار برگزاری برنامه های فرهنگی خاص این ایام و ساخت المان های جذاب با رویکرد این ایام در جزیره کیش و تشكیل جلسات منظم و مستمر كمیته های ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی شد.
بر اساس این گزارش، بررسی آمار ورود وخروج گردشگران از مسیر های هوایی ودریایی در سال گذشته، شرایط اسكان مسافران دركمپ های چادری، چگونگی اجرای برنامه های شاد و فرهنگی، لزوم افزایش رضایتمندی گردشگران، تسهیل تردد خودروها از مبادی ورودی و خروجی، ساماندهی اجاره دهندگان موتور برقی، جلوگیری از فعالیت اشخاص حقیقی و گاها حقوقی غیرمجاز در روند پذیرش مسافر، برقراری پرواز های فوقالعاده، نظارت بر قیمت بلیت هواپیماها، مرمت و بازسازی مبلمان شهری و زیبا سازی سطح جزیره، لزوم پیش بینی های لازم در شرایط جوی نامساعد و توزیع بروشور و لزوم اطلاع رسانی فرهنگ گردشگری کیش به مسافران از مهم ترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
گفتنی است در پایان این جلسه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش احکام روسای کمیتههای دوازدهگانه و دبیر ستاد نوروزی ۱۴۰3 کیش را به آنان ابلاغ کرد.