به گزارش کیش نوین، محسن سیفی با تشریح اقدامات و اصلاح ساختارهای انجام شده در بانک، افزود: بانک صادرات ایران به منظور تقویت همکاری و استفاده از تمامی ظرفیتها و تجربیات 72 ساله خود در خدمت به واحدهای اقتصادی، دستاوردهای مهمی را از طریق زیرمجموعههای بانکداری جامع رقم زده و در این راستا، معاونت بانکداری جامع در این بانک به دنبال اصلاح برخی ساختارهای کلان از سال 1401 با تشکیل سه اداره کل «بانکداری شرکتی»، «بانکداری خرد و بازاریابی» و «بانکداری اختصاصی، تجاری و مطالعه بازار»، در ارائه خدمات ویژه و جامع به واحدهای تولیدی و بنگاههای اقتصادی موفق به کسب دستاوردهای مهمی شده که عمدتا بر شناخت و رفع نیازهای تک تک مشتریان و تأمین مالی بهینه بخش تولید و استمرار اشتغال متمرکز بوده است.
او افزود: مدیریت درخواستها و نیازهای مشتریان و واحدهای تولیدی، تأمین مالی شرکتها و سازمانهای بزرگ پالایشی، پتروپالایشی، خودروسازی، فولادی، معادن، دارویی، بهداشتی، مواد غذایی، بیمهای، کارگزاری، صندوقها و سازمانها از طریق انعقاد تفاهمنامههای کلان، تخصیص خط اعتباری، مدیریت حضور در نمایشگاههای تخصصی با هدف حمایت از صنایع و تقویت و توسعه سطح همکاریها و مراودههای مالی و بانکی با مشتریان ارزشآفرین، تحکیم ارتباطات و ارتقاء همکاریها، از جمله مهمترین دستاوردهای بانک در بخش بانکداری شرکتی در بانک صادرات ایران بوده است.
مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: اداره کل بانکداری خرد و بازاریابی نیز به عنوان بخش مهم دیگری از بانکداری جامع، تمرکز جدیتری نسبت به گذشته بر جذب منابع مالی با تمرکز بر بازاریابی مشتریان جدید و ترویج محصولات و خدمات بانکی داشته به نحوی که سهم از بازار درگاههای الکترونیکی با 17.2 درصد افزایش، جایگاه دوم را برای این بانک به همراه داشته است. همچنین ترویج خدمات صدور چک الکترونیک(چکنو). ترویج سامانه توثیق الکترونیکی دارایی(ست)، ترویج و ارائه خدمات بانکداری باز به بیش از 120 شرکت، مذاکره و بازاریابی صنوف و اتحادیهها، از دیگر دستاوردها و اقدامات مهم بانک بوده است.
سیفی اظهار کرد: بانک صادرات ایران همچنین در ادامه برنامهریزیها و اقدامات برای شناخت نیازها و انتخاب بهترین راهحلها در گرهگشایی از مشکلات تولید و اشتغال و همچنین نیازهای مردم، تحلیل از صنایع مختلف را در اداره کل بانکداری اختصاصی، تجاری و مطالعه بازار پیگیری میکند که در سال جاری این اقدامات با اولویتبندی 45 صنعت فعال کشور بر اساس شاخصهای کلیدی فروش، سودآوری، ریسک بازار و اندازه بازار و همچنین تحلیل و اولویتبندی صنایع فعال با شاخصهای سودآوری، ریسک و اندازه بازار همراه بوده که تحلیل صنعت دارویی، صنعت پتروشیمی و شرکتهای دانشبنیان و شناسایی کامل شرکتهای فعال در این صنعت از دیگر تلاشهای صورتگرفته در این بخش بوده است.