به گزارش کیش نوین، شامگاه پنجشنبه چهارم تیرماه، جزیره کیش همزمان با سراسر کشور، میزبان آیینهای شام غریبان حسینی بود. اجتماع اصلی این مراسم از ساعت ۲۱ در میدان ساحل و با حضور دستههای عزاداری و اقشار مختلف مردم آغاز شد.
عزاداران حسینی با روشنکردن شمع، مرثیهخوانی و سوگواری، یاد حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، یاران باوفای ایشان و وقایع جانسوز پس از عاشورا را گرامی داشتند و فضای میدان ساحل را آکنده از حزن و اندوه حسینی کردند.
همزمان با این اجتماع، مساجد، حسینیهها و تکایای فعال در نقاط مختلف جزیره نیز میزبان آیینهای شام غریبان بودند و کیشوندان و گردشگران با حضور در این مراسم، بخش پایانی برنامههای سوگواری دهه نخست محرم را به جا آوردند.